Drukuj
Kategoria: 2021
Odsłony: 3304

 

Bez nazwy

 

Młodzieżowy Dom Kultury w Mrągowie organizuje trzy tygodniowe turnusy dla dzieci z zapewnieniem ciekawych form zajęć i czynnego wypoczynku wakacyjnego, na które serdecznie zapraszamy. Większość zajęć, jeśli pogoda dopisze będzie odbywać się na  świeżym powietrzu zgodnie z procedurami i obowiązującymi wytycznymi. 

Adres wypoczynku: os. Mazurskie 12. Budynek SP nr 4

Organizujemy turnusy w następujących terminach :

I turnus: 28.06.2021r.- 02.07.2021r.

II turnus : 05.07.2021r.- 09.07.2021r.

III turnus: 12.07.2021r- 16.07.2021r.

Zajęcia i wyjazdy będa odbywały się w godzinach 10.00- 15.00

Karty wypoczynku sa dostępne w sekretariacie MDK na os. Mazurskim 12 (budynek szkoły, bryła G, pokój 101). Będzie też możliwość pobrania ich z naszej strony. Szczegółowe informacje pod tel: 89 741 25 32. Prosimy o zapoznanie się z Wewnętrzną Procedurą Bezpieczeństwa obowiązującą w czasie organziacji wypoczynku letniego MDK , zgodną z wytycznymi GIS. MZ i MEN . Prosimy też o zapoznanie się z jej załącznikami. 

Zapisy ruszają ( można zgłosić uczestnika pocztą: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,  dzwoniąc pod tel. 89 741 25 32 lub u nauczycieli prowadzących zajęcia w MDK)

 

PROGRAM TURNUSÓW

poniedziałek: Zajęcia plastyczne – konkurs plastyczny „Moja piniata”, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, bańki mydlane , malowanie kamieni/witraże

wtorek: wyjazd do Zyndak do Ustronnego Siedliska, zwiedzanie zagrody z alpakami, ognisko z kiełbaską

środa: wyjazd do Mazurolandii i Parku Miniatur – warsztaty garncarskie lub przygoda z Krzyżakami

czwartek: wyjazd do Kadzidłowa oraz Galindii.

piątek: wyjście do parku linowego w Mrągowie,  dokończenie piniat i rozstrzygnięcie konkursu, wręczenie nagród/ pizza. W przypadku brzydkiej pogody odbędą się stacjonarne warsztaty farbowania i ozdabiania koszulek.

Kolejność propozycji może ulec zmianie.

Koszt turnusu wynosi 300 zł , ponieważ otrzymaliśmy wytyczne i grupy będa mniejsze, stąd wzrost kwoty z 250 na 300 zł (ze względu na koszty dojazdu)- są to opłaty za przejazdy, bilety wstępu , atrakcje i materiały wykorzystane w czasie wypoczynku. 

Środek transportu organizowanych wyjazdów: firma przewozowa:  Przewóz Osób Arkadiusz Kowalczyk, Piecki

Wewnętrzna procedura bezpieczeństwa  obowiązująca w czasie organizacji wypoczynku letniego- półkolonii w Młodzieżowym Domu Kultury w Mrągowie,  w związku z  epidemią koronawirusa SARS-CoV-2

1. Celem niniejszej procedury jest :

- Wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń zmniejszających ryzyko zakażenia dzieci i młodzieży podczas pobytu na wypoczynku.

- Minimalizowanie ryzyka zakażenia poprzez wprowadzenie zrozumiałego regulaminu dla uczestników wypoczynku oraz ich rodziców/ prawnych opiekunów lub pełnoletnich uczestników chcących uczestniczyć w wypoczynku.

- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie miejsca wypoczynku w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.

- Stosowanie się w miejscu wypoczynku do wymogów określających warunki bezpieczeństwa.

- Kompleksowe działanie dostosowane do zaawansowania stanu epidemicznego.

- Niniejsza procedura powstała w oparciu o wytyczne GIS, MZ i MEN z dnia 25.05.2021 r.

2. Zakres procedury

Niniejsza procedura dotyczy:

 

Uczestnicy wypoczynku

 

1. Są zdrowi w pierwszym dniu turnusu, co poświadczają rodzice dziecka w pisemnym oświadczeniu o braku u uczestnika wypoczynku infekcji oraz objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.

2. Nie zamieszkiwali z osobą przebywającą na kwarantannie i nie miały kontaktu z osobą podejrzaną o zakażenie w okresie 14 dni przez rozpoczęciem wypoczynku, co stwierdza się na podstawie oświadczenia rodziców dziecka, prawnych opiekunów lub pełnoletniego uczestnika wypoczynku.                                                                                                   

3. Są przygotowani do stosowania się do wytycznych i regulaminów uczestnictwa związanych z zachowaniem dystansu społecznego (co najmniej 2 m) oraz przestrzeganiem wzmożonych zasad higieny.

 

Rodzice/prawni opiekunowie uczestników wypoczynku

1. Udostępniają organizatorowi i kierownikowi wypoczynku numer telefonu lub inny kontakt zapewniający szybką komunikację.

 2. Zobowiązują się do niezwłocznego odbioru dziecka z wypoczynku w przypadku wystąpienia u ich dziecka niepokojących objawów choroby (podwyższona temperatura, kaszel, katar, duszności, biegunka, wymioty lub wysypka).

3. Osoby odprowadzające dziecko na zbiórkę lub do obiektu są zdrowe, nie mają objawów infekcji lub choroby zakaźnej, , nie podlegają obowiązkowej kwarantannie i izolacji

4. Jeżeli dziecko choruje na chorobę przewlekłą, mogącą narazić je na cięższy przebieg zakażenia, rodzic/prawny opiekun, ma obowiązek poinformować organizatora o tym fakcie na etapie zgłaszania udziału w wypoczynku w karcie kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku. W przypadku występowania u uczestnika chorób przewlekłych konieczne jest dostarczenie opinii lekarskiej o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w wypoczynku.

 5. Należy zaopatrzyć uczestnika wypoczynku w indywidualne osłony nosa i ust do użycia podczas pobytu na wypoczynku.

 

. §  3. Zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu wypoczynku

1.Zapewnienie ograniczenia kontaktu z osobami niebędącymi uczestnikami tego wypoczynku poprzez wydzielone na wypoczynek letni dwie sale, z których w SP nr 4 korzysta tylko Młodzieżowy Dom Kultury. Są one w wyodrębnionej części szkoły.

2. Ograniczenie kontaktu z innymi osobami poprzez boczne wejście oddalone od wejścia głównego

3. Organizator zapewnia izolację osobom z objawami wskazującymi na wystąpienie choroby, w tym w szczególności choroby zakaźnej.

4. Liczba uczestników przebywających w obiekcie w zależności od standardu obiektu musi być dostosowana i zapewniająca dystans społeczny podczas pobytu na półkoloniach oraz korzystania z pionu sanitarnego.

5.Pomiędzy turnusami obiekt powinien być poddany dodatkowemu sprzątaniu i dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, blatów, włączników.

6. Organizator wypoczynku zapewnia środki higieniczne w ilości wystarczającej dla personelu oraz uczestników wypoczynku.

7. Zaopatrzenie osób zatrudnionych podczas wypoczynku w indywidualne środki ochrony osobistej, a także uczestników, jeżeli rodzice tego nie zapewnili.

8. Przygotowany zostanie regulamin uczestnictwa, który zawiera zasady bezpieczeństwa uwzględniające stan zagrożenia epidemicznego.

9. Kadra wypoczynku będzie przeszkolona z zakresu zachowania zasad bezpieczeństwa w okresie COVID19.

10 Pracownicy i uczestnicy wypoczynku mają mieć zapewniony dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.

11. Należy wymagać od kadry oraz uczestników wypoczynku regularnego i dokładnego mycia rąk wodą z mydłem oraz dezynfekowania ich środkiem do dezynfekcji (ograniczyć stosowanie środków do dezynfekcji w przypadku dzieci do 6. życia).

12. Należy umieścić w widocznym miejscu dozowniki z płynem odkażającym przy wejściach do budynku oraz do pomieszczeń wspólnie użytkowanych i zapewnić ich regularne napełnianie.

13. Jeżeli kierownik wypoczynku otrzyma zalecenie od inspektora sanitarnego, należy wyznaczyć osobę do pomiaru temperatury uczestnikom oraz kadrze wypoczynku.

Wyżywienie

1. Wyżywienie zapewniają rodzice w postaci drugiego śniadania. Każdy uczestnik ma swój posiłek.

2. Wyznaczona zostaje przerwa na posiłek z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny.

Transport uczestników

1. W przypadku organizowania wyjazdów transportem publicznym do przewozu dzieci należy zachować ograniczenia

2. Jest możliwość przewiezienia dziecka własnym transportem

3. Zbiórka przed wyjazdem powinna być zorganizowana w miejscu zapewniającym przestrzeń dla zachowania dystansu społecznego. Rodzice odprowadzający dzieci nie powinni wchodzić do autokaru.

Założenia organizacyjne wypoczynku dzieci :

1. Organizator zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia uczestnikom i ich rodzicom/prawnym opiekunom szczegółowego regulaminu pobytu z zasadami higieny podczas wypoczynku.

2. Organizator zapewnia przeszkolenie kadry wypoczynku w zakresie obowiązujących procedur.

3. Organizator zapewnia stałą dostępność mydła, płynu dezynfekcyjnego oraz ciepłej wody do użytkowania na terenie obiektu. W pomieszczeniach sanitarnych wywiesza informacje (plakaty) o sposobie prawidłowego mycia i dezynfekcji rąk. Organizator zapewnienia sprzęt i środki niezbędne do zachowania czystości i stale monitoruje prace porządkowe na terenie miejsca wypoczynku.

4. Organizator zapewnia  dostęp do termometru bezdotykowego oraz regularny pomiar temperatury uczestnikom wypoczynku i kadrze wypoczynku oraz pomieszczenie umożliwiające natychmiastowe odizolowanie uczestnika lub kadry wypoczynku, u której wystąpiły objawy choroby.

5.  Należy ograniczyć w obiekcie przebywanie osób z zewnątrz do niezbędnego minimum (z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego: m.in. osłony ust i nosa, stosowanie rękawiczek jednorazowych lub dezynfekcja rąk, dopuszczanie tylko osób zdrowych).

Realizacja programu

1. Program wypoczynku powinien być realizowany zgodnie z nakazami i zakazami, wynikającymi z obowiązujących przepisów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

2. Infrastruktura obiektu powinna być regularnie czyszczona z użyciem detergentu lub innych środków dezynfekujących.

3. Minimalna przestrzeń do prowadzenia zajęć w pomieszczeniu nie może być mniejsza niż 4 m kw. na 1 osobę.

4. Przybory sportowe i programowe należy dokładnie czyścić i dezynfekować.

5. Sale do prowadzenia zajęć muszą być regularnie wietrzone, sprzątane i dezynfekowane.

6. Przebywanie na terenie otwartym ( wyjazdy w wyznaczone miejsca) powinno być zapewnione w sposób ograniczający bezpośredni kontakt z osobami trzecimi, np. przez wyznaczenie przestrzeni dla grupy.

Higiena

1. Kadra i uczestnicy muszą regularnie myć ręce wodą z mydłem.

 2. Codzienne prace porządkowe wymagają dodatkowej dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, blatów, włączników.

3. Należy zapewnić bieżącą dezynfekcję toalet.

4. Prowadząc dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta środka do dezynfekcji

Kadra wypoczynku dzieci:

1. Wszystkie osoby zapewniające realizacje programu wypoczynku (w tym wychowawcy, instruktorzy, kadra kierownicza, kierowcy, obsługa obiektu) muszą być zdrowe, bez objawów infekcji lub innej choroby, w tym w szczególności zakaźnej oraz nie mogą podlegać obowiązkowej kwarantannie lub izolacji.

2. Organizator zobowiązany jest przygotować i zapoznać kadrę wypoczynku z procedurą postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19 zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego. Zawsze w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej w celu konsultacji lub uzyskania porady.

3. Umieścić w łatwo dostępnym miejscu numery telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.

  4. Przygotować ścieżki szybkiej komunikacji z rodzicami uczestników wypoczynku.

5. Należy ustalić szybkie sposoby komunikacji kierownika wypoczynku z rodzicem i organizatorem wypoczynku, np. w przypadku sytuacji podejrzenia zakażenia lub wystąpienia jakichkolwiek komplikacji podczas pobytu na wypoczynku.

6. Należy zabezpieczyć możliwość szybkiego uzupełniania kadry z kwalifikacjami w przypadku absencji z powodu choroby lub konieczności poddania się kwarantannie.

. §  4. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem u uczestnika, kierownika lub wychowawcy wypoczynku podczas wypoczynku

1. Kierownik wypoczynku lub wskazana przez niego osoba w przypadku wystąpienia u uczestnika wypoczynku, kadry wypoczynku lub innego pracownika, w tym pracownika obiektu, w którym organizowany jest wypoczynek, niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem, niezwłocznie odizoluje osobę w oddzielnym pomieszczeniu oraz skontaktuje się telefonicznie z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej w celu uzyskania teleporady medycznej, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwoni pod nr 999 lub 112 i poinformuje o możliwości zakażenia koronawirusem.

2. Zaleca się ustalenie miejsca, w którym ma przebywać osoba, u której wystąpiły niepokojące objawy sugerujące zakażenie koronawirusem, oraz przeprowadzenie dodatkowego sprzątania, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty).

3.Bezwzględnie należy zastosować się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w zakresie dodatkowych działań i procedur związanych z zaistniałym przypadkiem.

4. Kadra wypoczynku, sprawująca opiekę nad uczestnikami wypoczynku, powinna zostać poinstruowana przez organizatora o procedurze postępowania w przypadku podejrzenia wystąpienia zakażenia koronawirusem na wypoczynku, w tym o konieczności powiadomienia stacji sanitarno-epidemiologicznej.

 5.  Kadra wypoczynku, sprawująca opiekę nad uczestnikami wypoczynku, jest zobowiązana powiadomić kierownika wypoczynku oraz rodzica/opiekuna prawnego dziecka o każdym niepokojącym symptomie zaobserwowanym u uczestnika wypoczynku.

6.  Zaleca się bieżące śledzenie informacji na rządowej stronie internetowej

https://www.gov.pl/web/koronawirus, Ministerstwa Zdrowia( https://www.gov.pl/web/zdrowie )  oraz Głównego
Inspektora Sanitarnego  https://www.gov.pl/web/gis a także aktualnie obowiązujących przepisów prawa.

1. Ustalenie listy osób obecnych w tym samym czasie co osoba z zewnątrz izalecenie stosowania się do wytycznych odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym dostępnym na stronie https://www.gov.pl/web/koronawirus/mialem-kontakt-z-osoba-zakazona-koronawirusem Głównego Inspektora Sanitarnego i na stronie https://www.gov.pl/web/koronawirus oraz http://gis.gov.pl/

 2. Dokładne zdezynfekowanie przestrzeni, w której przebywała zakażona osoba z zewnątrz (ze wskazaniem, że nie mamy pewności, czy w momencie świadczenia usługi dana osoba była już zakażona), oraz zdezynfekowanie rzeczy, które były wykorzystywane w trakcie wizyty.

1. Zapisy ujęte w niniejszej procedurze mogą ulec zmianie w każdym czasie, zależnie od rozwoju sytuacji epidemiologicznej oraz możliwości organizacyjnych placówki.

2. Zmiany w treści procedury mogą zostać wprowadzone  zarządzeniem dyrektora placówki.

3. Procedura, z dniem wprowadzenia zostaje upubliczniona na stronie internetowej Młodzieżowego Domu Kultury w Mrągowie www.mdk.mragowo.pl  

Załączniki wkrótce do pobrania

Do niniejszej procedury dołączone są następujące załączniki:

Załącznik nr 1- Warunki Uczestnictwa  Załącznik nr1

Załącznik nr 2 -Regulamin Załącznik nr2

Załącznik nr 3- Karta kwalifikacyjna uczestnika wypoczynku do wypełnienia przez rodzica/prawnego opiekuna Załącznik nr3

Załącznik nr 4- Instrukcja dezynfekcji rąk   

https://gis.gov.pl/aktualnosci/jak-skutecznie-dezynfekowac-rece/

Załącznik nr 5- Instrukcja prawidłowego zdejmowania maseczki  

https://gis.gov.pl/aktualnosci/jak-prawidlowo-nalozyc-i-zdjac-maseczke/

Załącznik nr 6- Instrukcja prawidłowego zdejmowania rękawiczek

https://gis.gov.pl/aktualnosci/koronawirus-jak-prawidlowo-nalozyc-i-zdjac-rekawice/

                                                                                                      Ewa Gnoza

                                                                                                    Dyrektor MDK